Witam,
Pech chciał że dzisiejszego dnia strzeliła mi przednia sprężyna. W związku z tym zawitała mi myśl o założeniu sprężyn od RS-a. W tym chwili zgłupiałem, ponieważ katalog podaję że wysokość sprężyny do mojego kombi 2.0 to 362mm, natomiast z RS-a kombi to 312mm. Czy faktycznie auto pójdzie w dół o te 50 mm? To trochę sporo, docelowo myślałem o obniżeniu o około 20mm.
Po drugie w tej chwili nie chcę zmieniać tylnych sprężyn z powodów finansowych, więc jak myślicie da się jeździć na takim zestawie?
Aha i czy twardość sprężyn z RS-a jest dużo większa od standardu??
Dzięki
Sprężyny z OI RS katalogowo obniżają o 15mm. Może w Twoim egzemplarzu zamontowany jest jakiś pakiet na bezdroża podnoszący trochę auto. Jeśli chodzi o ich twardość to jest delikatnie sztywniej, ale nie jakoś mega specjalnie. Auto pewniej prowadzi się w zakrętach. Miałem porównanie jeździłem długo ojca zwykłą OI, teraz ja mam OI RS i zwykła OI wg. mnie jest stosunkowo miękka i komfortowa. Jeśli miałbym doradzić to bierz bo koszt modu na pewno nie będzie duży a auto zyska na prowadzeniu Szukaj używek z RS'a. Komplet na pewno nie będzie dużo kosztował.
Pozdrawiam
krusnik02, polecam ten mod. Można tak jeździć, byle nie za długo. autem może trochę bujać, tzn przód będzie twardy, tył miękki i przy większych prędkościach może być dziwne uczucie. Springi poszukaj od Leona TS, bo to jest to samo co Octa RS.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
krusnik02, sprężyny od RSa obniżają o jakieś 20 mm. Sprężyny są na pewno twardsze niż np. progresywne Eibachy, pomimo że te drugie obniżają auto o 35 mm. W praktyce może się oczywiście okazać, że ze względu na zużycie amortyzatorów auto może stać kilka milimetrów wyżej lub niżej. Acha, co do twardości to zależy jeszcze na jakich jeździsz kołach, ja przesiadając się z 15 na 17 cali to i na standardowym zawieszeniu odczułem pogorszenie się komfortu.
czarny_wwa, dzisiaj odebrałem auto od mechanika - wymiana seryjnych amorów i sprężyn po przebiegu 76 tys. km na zestaw springi RS + amortyzator Sachs Advantage do "zawieszenia sportowego" i auto siadło o 15 mm - zmierzone. Eibachy są bardziej miękkie niż RS? To chyba Eibach musiałby mieć twardość serii :diabelski_usmiech Jak c0nn3ct pisze, na RSach jest lekko sztywniej, ale tylko lekko, większe pogorszenie komfortu odczułem przy zmianie z 205/55/16 na 225/45/17 :wink: Natomiast prowadzenie zdecydowanie na plus
Komentarz